Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

TRAINING OF STUDENTS OF FACULTY OF PHYSICAL CULTURE IN THE CONTEXT OF THE IMPLEMENTATION OF THE IDEA OF CONTINUITY OF PROFESSIONAL EDUCATION

Abstract

Physical culture and sport is considered. A number of author's views and theses about the place anphysical training in vocational education are given, the expediency of continuity ofphysical trainintraining at the University and postgraduate education as a condition for the development and maiof systems and functions of the human body in the required condition throughout the period of his \a rote oj g during ntenance life.

About the Authors

Vladimir Kurys
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Vladimir Magin
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Konstantin Smyshnov
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Vadim Denisenko
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Владиславлев А. П. Непрерывное образование как способ формирования всесторонне развитий личности // Философские науки. 1978. № 3.

2. Даринский А. В. Непрерывное образование // Советская педагогика. 1975. № 1.

3. Денисенко В. С. Физическая подготовка студента учебного заведения сферы физической культуры: монография / В. С. Денисенко, В. Н. Курысь, К. М. Смышнов, А. И. Яцынин. Ставрополь: Изд-во СКФУ, 2014. 163 с.

4. Зинченко Г. П. Предпосылки становления теории непрерывного образования // Сов. педагогика, 1991. № 1.

5. Кулешов И. В. Современная концепция непрерывного образования // Педагогическое обозрение. 2012. № 4.

6. Кулисевич Г. Проблемы непрерывного образования // ВВШ. 1988. № 1. С. 89.

7. Купцов О. В. Непрерывное образование руководителей и специалистов народного хозяйства // Советская педагогика. 1982. № 6.

8. Курысь В. Н. Концепция общего непрерывного образования в области физической культуры // V Международный конгресс «Человек, спорт, здоровье» 21-23 апреля 2011 г., Санкт-Петербург, Россия: материалы конгресса / под ред. В. А. Таймазова. СПб., Изд-во «Олимп-СПб», 2011. С. 125-126.

9. Пережовская А. Н. Непрерывное образование: цели, задачи, содержание, функции, перспективы развития // Проблемы и перспективы развития образования: материалы VI Междунар. науч. конф. (г. Пермь, апрель 2015 г.). Пермь: Меркурий, 2015. С. 38-41.

10. Писарев Д. И. Избранные педагогические сочинения. М., 1984. 290 с.

11. Римарева И. И. Непрерывное образование определение, структура, специфика, проблема // Методист. 2004. № 4. С. 72-77.

12. Thomas E. J. Developing continuing education and training in European universities // Journal of European Industrial Training, 1995. Vol. 19. № 4. Pр. 11-15.

13. Long H. B. Adult and continuing education; responding to change. Amsterdam; N.Y.: Teachers College Press, 1983. 243 p.


Review

For citations:


Kurys V., Magin V., Smyshnov K., Denisenko V. TRAINING OF STUDENTS OF FACULTY OF PHYSICAL CULTURE IN THE CONTEXT OF THE IMPLEMENTATION OF THE IDEA OF CONTINUITY OF PROFESSIONAL EDUCATION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2018;(5):167-172. (In Russ.)

Views: 91


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)