Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

DESIGNING THE MARKETING SYSTEM OF MANAGEMENT AND ORIENTED INTO THE MARKET OF THE ORGANIZATIONAL STRUCT E OF THE ENTERPRISE

Abstract

The article presents the results of research of theoretical, methodological and practical approaches to the design of market-oriented systems and organizational management structures. The project is designed «System design marketing management LLC «SPA „Donventilyator"», conducted a survey of business leaders for used forms of organizational structures of management and staff survey on the subject of readiness for organizational change. Evaluation of existing organizational structures of management LLC «SPA „Donventilyator"» and PC «Snezhnyanskhimmash» allowed to establish their strengths, weaknesses, and get the results to develop a project for the formation of market-oriented organizational structures. The article presents a mechanism and recommendations for the formation of market-oriented organizational structures with the aim of their systematic interaction with the marketing management system.

About the Author

Maksim Kalynychenko
Donetsk National University
Russian Federation


References

1. Chandler A. D. Strategy and Structure: A Chapter in the History of Industrial Enterprises. Cambridge, Mass, MIT Press,1962, 463 p.

2. Виханский О. С., Наумов А. И. Менеджмент. М.: Экономистъ, 2006. 670 с.

3. Дэй Дж. Организация, ориентированная на рынок: как понять, привлечь и удержать ценных клиентов. М.: ЭКСМО, 2008. 304 с.

4. Ламбен Жан-Жак. Менеджмент, ориентированный на рынок: стратегический и операционный маркетинг. СПб. : Питер, 2004. 800 с.

5. Калиниченко М. П. Проектирование организационной структуры управления предприятием с ориентацией на гармонизацию интересов заинтересованных сторон // Современные вызовы и реалии экономического развития России: материалы V Международной научно-практической конференции. Ставрополь: Фабула, 2018. С. 208-211.

6. Борщ В. И. Аналитический инструментарий оценки эффективности систем управления предприятием в инновационной экономике // Пращ Одеського полттехшчного ушверситету, 2012. Вип. 2(39). С. 318-325.

7. Горшкова Л. А. Анализ организации управления. Аналитический инструментарий. М.: Финансы и статистика, 2003. 208 с.

8. Григан А. М. Управленческая диагностика: теория и практика. Ростов-н/Д: Изд-во РСЭИ, 2009. 316 с.

9. Хаммер М., Чампи Дж. Реинжениринг корпорации. Манифест революции в бизнесе. СПб.: Изд-во Санкт-Петербург. ун-та, 1997. 332 с.

10. Weiner B. J., Amick H., Lee S. Conceptualization and measurement of organizational readiness for change: a review of the literature in health services research and other fields // Med Care Res Rev. 2008. № 65. Pp. 379-436.

11. Наумцева Е. А. Психологическая готовность к организационным изменениям: подходы, понятия, методики // Организационная психология. 2016. Т. 6. № 2. С. 55-74.


Review

For citations:


Kalynychenko M. DESIGNING THE MARKETING SYSTEM OF MANAGEMENT AND ORIENTED INTO THE MARKET OF THE ORGANIZATIONAL STRUCT E OF THE ENTERPRISE. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2018;(5):76-86. (In Russ.)

Views: 119


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)