Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

FEATURES AND PERSPECTIVES OF THE DEVELOPMENT OF ELECTRONIC COMMERCE

Abstract

The global network for people is not only a number of cognitive possibilities, but also communication between users. This is completely new level because the Internet is an integral part of business in modern times. We can see that all new online stores, unique products and services offered by various users on the Internet open new opportunities, new approaches and new e-commerce solutions. We evaluate access to information technology and the network in the article. We examined the current problems of e-commerce and suggested solutions, revealed the features and main trends of the market. E-commerce occupies a large market share.

About the Authors

E. Bratischeva
OOO "Geym PIPL"
Russian Federation


I. Chepurova
Tambov state University named after G. R. Derzhavin
Russian Federation


A. Gladysheva
Tambov state University named after G. R. Derzhavin
Russian Federation


References

1. Барановская Т. П. Информационные системы и технологии в экономике: Учебник - 2-е издание, дополненное и переработанное / Т. П. Барановская, В. В. Лойко, М. И. Семенов, А. И. Трубилин. М.: Финансы и статистика, 2013. 416 с.

2. Вулкан Н. Электронная коммерция. Стратегическое руководство. М: Интернет-трейдинг, 2003. 256 с.

3. Кобелев О. А. Электронная коммерция: учебное пособие / под ред. проф. С. В. Пирогова. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Дашков и К, 2006. 684 с.

4. Кутуков В. B2B: Принципы построения и работы. B2B и B2C - две большие разницы // OBOROT. RU: портал и сообщество об электронной торговле. 2003. [Электронный ресурс]. URL: https://oborot. ru/articles/b2b-principy-postroeniya-i-raboty-b2b-i-b2c-dve-bolshie-raznicy-i34020.html (дата обращения: 27.02.2019).

5. Попов В. П., Петров К. А. Электронная коммерция и бизнес в Интернете. Теоретические основы: учеб. пособие. СПб.: СПбГИЭУ 2015. 130 с.

6. Пэйтел К., Мак-Картни М. П. Секреты успеха в электронном бизнесе. СПб: Питер, 2018. 128 с.

7. Рожков Р. Россияне увлеклись онлайн-шопингом // Коммерсантъ: газета. 2016. № 13. С. 10.

8. Садков Д., Габидуллин А. Измерение эффективности Интернет-бизнеса: индекс ePerformance компании McKinsey // Мир электронной коммерции. 2016. № 4. С. 94.

9. Секторы электронной коммерции: В2В, В2С, С2С. [Электронный ресурс]. URL: https://infopedia. su/4x416.html // INFOPEDIA.SU : 2016. (дата обращения: 06.03.2019)

10. Скворцов А. В. Электронная коммерция. Особенности современного интернет-маркетинга на рынке электронной коммерции // STUDYSPACE.RU: бесплатная библиотека. [Электронный ресурс]. URL: http://studyspace.ru/internet-marketing-i-elektronnaya-kommertsiya/osobennosti-sovremennogo-intrnet-marketinga-na-ryinke-elektronnoy-kommer-4.html (дата обращения: 06.03.2019)

11. Электронная коммерция глазами покупателей // Мир электронной коммерции. 2019. № 2. 45 с.


Review

For citations:


Bratischeva E., Chepurova I., Gladysheva A. FEATURES AND PERSPECTIVES OF THE DEVELOPMENT OF ELECTRONIC COMMERCE. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2019;(3):51-59. (In Russ.)

Views: 140


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)