Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

USE OF PLATFORMS AND VIRTUAL BOARDS IN CONDUCTING ONLINE LESSONS IN MATH AND PHYSICS AT SCHOOL (5-11 GRADES)

https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.2.25

Abstract

The article is devoted to the use of platforms and interactive virtual whiteboards for conducting online lessons in physics and mathematics in general education organizations among students in grades 5-11. This article analyzes which platforms and interactive whiteboards are most effective in organizing online lessons on these subjects. To do this, the key characteristics that these tools must correspond to for conducting online lessons at school are highlighted, and the platforms and virtual boards are compared according to the parameters presented.

About the Author

G. Skarga
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Беленкова, И. В. Дистанционные образовательные технологии в школе и вузе / И. В. Беленкова // Новые образовательные технологии в вузе : материалы XII Международной научно-методической конференции (НОТВ-2015). - Екатеринбург : УрФУ, 2015. - C. 71-76. - Текст : непосредственный.

2. Мудракова, О. А. Повышение качества знаний обучающихся посредством дистанционных технологий / О. А. Мудракова, Т. А. Биндюкова // Успехи современной науки и образования. - 2017. -Т. 4. - № 1. - С. 76-79. - Текст : непосредственный.

3. Биндюкова, Т. А. Влияние дистанционных технологий на уровень качества знаний школьников по математике / Т. А. Биндюкова // Профессиональное образование. Столица. - 2016. - № 5. - С. 39-41. -Текст : непосредственный.

4. Михайлов, С. Н. Возможности реализации образовательных технологий с помощью интерактивной виртуальной доски / С. Н. Михайлов // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. - 2015. - № 178. - С. 124-129. - Текст : непосредственный.


Review

For citations:


Skarga G. USE OF PLATFORMS AND VIRTUAL BOARDS IN CONDUCTING ONLINE LESSONS IN MATH AND PHYSICS AT SCHOOL (5-11 GRADES). Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2021;(2):185-190. (In Russ.) https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.2.25

Views: 82


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)