Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

MENTORING - TIME MANAGEMENT FOR PRESCHOOL ORGANIZATION IN THE CONDITIONS OF DIGITALIZATION OF EDUCATION OF THE RUSSIAN FEDERATION

https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.1.22

Abstract

The relevance of the article is due to the ongoing transformations in various spheres of human life, including the most vulnerable - educational. The education system is undergoing significant transformations. Could we have thoughtfive years ago that we would study in the distantformat? Of course not! On the world stage, many assumptions were made about the «replacement» of the teacher with electronic educational resources (EER), today we understand that even the advanced EER, which has transformed into the EER (digital educational resource), cannot fully replace a person. The purpose of the article is to update the concepts of the scientiic foundations of mentoring, which includes time management, designed to promote competent organization and fruitful cooperation of a preschool educational organization with participants in the educational process and social partners.

About the Author

A. Garifullina
Kazan Federal University
Russian Federation


References

1. Бондырева, С. К. Настроение: Психология и семантика / С. К. Бондырева, Д. В. Колесов, Д. Д. Колесов. - 2-е изд. - Москва ; Воронеж : МОДЭК, 2008. С. 480 с. - Текст : непосредственный.

2. Габдулхаков, В. Ф. О технологиях педагогического образования в федеральных университетах / В. Ф. Габдулхаков // Сборник тезисов профессорского форума. - 2019. - С. 162-164. - Текст : непосредственный.

3. Гарифуллина, А. М. Научные основы менторинга в системе дошкольного образования Российской Федерации / А. М. Гарифуллина, С. Н. Башинова // Казанский педагогический журнал. - 2019. -№ 6. - С. 89-93. - Текст : непосредственный.

4. Гарифуллина, А. М. Реализация научных основ менторинга в американской системе дошкольного образования / А. М. Гарифуллина. // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. -2020. - № 1 (76). - С. 179-185. - Текст : непосредственный.

5. Гарифуллина, А. М. Наставнический подход в контексте дошкольного образования: проблемы и перспективы / А. М. Гарифуллина, В. Ф. Габдулхаков // Вестник образования : сборник статей и методических материалов III Международной образовательной сессии «Высшая школа педагогики: Учитель, Воспитатель, Наставник». - 2019. - С. 112-116. - Текст : непосредственный

6. Кларин, М. В. Сто лет исследовательского обучения в России : методическое пособие / М. В. Кларин. - Москва : Психолого-педагогический поиск, 2016. - 140 с. - Текст : непосредственный.

7. Кларин, М. В. Технология моделирования художественной реальности в обучении / М. В. Кларин, Л. В. Макмак. - Москва : Школьные технологии, 2018. - 183 с. - Текст : непосредственный.

8. Лебедева, Н. М. Социальная психология этнических миграций / Н. М. Лебедева. - Москва : ИЭА РАН, 1993. - 120 с. - Текст : непосредственный.

9. Goleman, D. Social Intelligence / D. Goleman. - USA : Mithler, 1994. - 226 p. - Text : unmediated.

10. Kegan, R. Immunity to Change / R. Kegan & L. Laskow. - Harvard : Business School Publishing, 2009. -134 p. - Text : unmediated.


Review

For citations:


Garifullina A. MENTORING - TIME MANAGEMENT FOR PRESCHOOL ORGANIZATION IN THE CONDITIONS OF DIGITALIZATION OF EDUCATION OF THE RUSSIAN FEDERATION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2021;(1):171-176. (In Russ.) https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.1.22

Views: 140


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)