Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

ROLE AND SIGNIFICANCE OF INTANGIBLE RESOURCES AND ASSETS IN E-COMMERCE

https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.1.13

Abstract

He concept, types of intangible resources and assets, prerequisites for increasing their role and importance in the modern conditions of the pandemic and in the process of getting out of it (especially their own trademarks and business reputation of trade organizations), recommendations for improving the efficiency of management of intangible resources and assets of trade organizations (participating in electronic sales of goods and services), including the need to use legal instruments for the protection and protection of intellectual property rights, accounting policies, insurance, restructuring of intangible resources and monitoring the functioning environment of economic entities of trade.

About the Authors

S. Panasenko
Plekhanov Russian University of Economics
Russian Federation


V. Cheglov
Plekhanov Russian University of Economics
Russian Federation


A. Shishkin
Plekhanov Russian University of Economics
Russian Federation


References

1. Российская Федерация. Законы. Гражданский кодекс Российской Федерации : часть четвертая : от 18 декабря 2006 года № 230-ФЗ. - URL: http://www.consultant.ru (дата обращения 8.12.20). - Текст : электронный.

2. Панасенко, С. В. Анализ торговых центров Москвы и Московской области / С. В. Панасенко, Е. В. Слепенкова, Т. В. Жердочка : монография. Сер. «Университетские научные школы». - Москва ; Тамбов, 2017. - С. 372-378. - Текст : непосредственный.

3. Международный стандарт финансовой отчетности (IAS) 38 «Нематериальные активы». - URL: http://www.consultant.ru (Дата обращения 8.12.20 г.). - Текст : электронный.

4. Иванов, Г. Г. Экономика организации (торговля) : учебник / Г. Г. Иванов. - 3-е изд. - осква.: ИД «ФОРУМ» ; ИНФРА-М, 2018. - 352 с. - Текст : непосредственный.

5. Майорова, Е. А. Понятие и классификация нематериальных активов торговли / Е. А. Майорова // АНИ: экономика и управление. - 2016. - Т. 5. - № 2 (15). - Текст : непосредственный.

6. Официальный сайт Ассоциации компаний Интернет-торговли (АКИТ). - URL: https://akit.ru/ (дата обращения 8.12.2020). - Текст : электронный.

7. Панасенко, С. В. Маркетинговые инструменты повышения конкурентоспособности организаций в сфере розничной торговли / С. В. Панасенко // Развитие новых производств и отраслей инновационной мезоэкономики : сборник материалов Международной научно-практической конференции. -Хабаровск : Хабаровский государственный университет экономики и права, 2017. - С. 109-115. -Текст : непосредственный.

8. Панасенко, С. В. Перспективы использования нейротехнологий в различных отраслях цифровой экономики / С. В. Панасенко, В. С. Мкртчян // Российское предпринимательство. - 2018. - Т. 19. -№ 11. - С. 3269-3278. - Текст : непосредственный.

9. Продажи собственных торговых марок российских ритейлеров. - URL: https://vc.ru/trade/146188-issledovanie-prodazhi-sobstvennyh-torgovyh-marok-rossiyskih-riteylerov-vyrosli-na-15-4-v-dengah-na-fone-pandemii (дата обращения 8.12.20 г.). - Текст : электронный.

10. Баженов, Ю. К. Розничная торговля в России : монография / Ю. К. Баженов. - Москва : ИНФРА-М, 2017. - 239 с. - Текст : непосредственный.

11. Панасенко, С. В. Роль и значение нейротехнологий в цифровой экономике // С. В. Панасенко, С. Ю. Казанцева // Цифровая экономика и образование. - Москва, 2018. - С. 35-38. - Текст : непосредственный.

12. Панасенко, С. В. Тенденции развития современной торговли / С. В. Панасенко, Т. А. Мазунина // Современная торговля: теория, практика, инновации : сборник материалов VII Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. - Пермь, 2017. - С. 62-68. - Текст : непосредственный.

13. Экономические исследования: анализ состояния и перспективы развития / Н. В. Алексеева, Н. Б. Андренов, В. П. Беклемишев и др. : монография. - Воронеж ; Москва, 2018. Т. 47. - Текст : непосредственный.

14. Электронная торговля 2020-2024, прогноз Data Insight. - URL: https://datainsight.ru/DI_ eCommerce2020_2024 (Дата обращения 8.12.2020 г.). - Текст : электронный.

15. Analyzing regional differences in the condition and development of trade in Russia / A. N. Mayorova S. V Panasenko, A. F. Nikishin et al. // Entrepreneurship and Sustainability Issues. - 2018. - Т. 6. - № 2. - Рр. 927-938.

16. Globalization of trade based on innovations / L. A. Bragin, G. G. Ivanov, S. V Panasenko [et al.] : monograph / ed. by S. Panasenko, A. Nikishin, E. Mayorova. - Hamilton, 2018.

17. Main tendencies and problems of agricultural export and import in russia under economic sanctions / M. E. Seifullaeva, S.V. Panasenko, I. P. Shirochenskaya et al. // Espacios. - 2018. - Т. 39. - № 9. - Р. 38.

18. Prospects for russian vending sector development based on consumer preference analysis / Zh. A. Kevorkova, O. V. Shinkareva, S. V Panasenko et al. // International Journal of Civil Engineering and Technology. - 2018. - Т. 9. - № 10. - Рр. 1169-1175.

19. Strategy of import substitution at russian food market / M. E. Seifullaeva, I. P. Shirochenskaya, T. L. Shklyar et al. // International Journal of Economic Perspectives. - 2017. - Т. 11. - № 3.


Review

For citations:


Panasenko S., Cheglov V., Shishkin A. ROLE AND SIGNIFICANCE OF INTANGIBLE RESOURCES AND ASSETS IN E-COMMERCE. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2021;(1):94-101. (In Russ.) https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.1.13

Views: 191


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)