Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

WAYS OF INTERACTING WITH PEOPLE IN THE BRAND PROMOTION OF THE CITY UVAROVO TAMBOV REGION

Abstract

The article raises the question of the need to form a city brand in order to promote the unique territorial and historical features of the Russian hinterland. This aspect is considered through the prism of the population's perception of the distinctiveness of their small homeland and the direct participation of the population in the formation of the brand. The article analyzes the experience of promoting the city of Uvarovo in the Tambov region through territory branding. The basis for the formation of the city brand was taken features of recognition of the territory, which have developed historically, and, therefore, are deeply embedded in the genetic «memory» of fellow countrymen as the only true and distinctive feature. The study included the completeness of the population's involvement in the project, an analysis of the population's activity in creating a brand, identified the main trajectories in promoting the city, and developed recommendations for improving the effectiveness of territorial branding.

About the Authors

E. Charykova
Administration of the city of Uvarovo Tambov Region
Russian Federation


A. Gladysheva
Tambov state University named after G. R. Derzhavin
Russian Federation


I. Chepurova
Tambov state University named after G. R. Derzhavin
Russian Federation


References

1. Администрация города Уварово Тамбовской области : сайт. - URL: https://g58.tmbreg.ru/ (дата обращения 28.09.2020). - Текст : электронный.

2. Алешникова, В. И. Формирование и продвижение бренда территории / В. И. Алешникова // Управленческие науки. - 2013. - № 1. - С. 54-59. - URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=19106492 (дата обращения: 11.07.2020). - Текст : электронный.

3. Аристова, А. В. Архитектурно-градостроительный брендинг территорий как ключевой фактор развития города / А. В. Аристова, И. В. Краснобаев // Известия Казанского государственного архитектурно-строительного университета. - 2016. - № 1. - С. 7-16. - URL: https://izvestija.kgasu.ru/ files/1_2016/1_2016.pdf. (дата обращения 14.09.2020). - Текст : электронный.

4. Визгалов, Д. В. Брендинг города / Д. В. Визгалов ; Фонд «Институт экономики города». - Москва, 2011. - 160 с. - Текст : непосредственный.

5. Дмитриевская, Н. Ф. Образ города как социальный феномен / Н. Ф. Дмитриевская. - Санкт-Петербург : Изд-во СПбГУЭФ, 2002. - 192 с. - Текст : непосредственный.

6. Евстратова, Т. А. Высокое качество жизни населения - основная функция местного самоуправления / Т. А. Евстратова // Материалы Ивановский чтений. - 2013. - № 3. - С. 63-69. - Текст : непосредственный.

7. Кирюнин, А. Е. Имидж региона как интериоризация культуры / А. Е. Кирюшин. - Москва : Книжный дом «Университет», 2014. - 144 с. - Текст : непосредственный.

8. Линч, К. Образ города / К. Линч. - Москва : Стройиздат; 1982. - 328 с. - Текст : непосредственный.

9. Лучко, В. В. Формирование и продвижение бренда / В. В. Лучко, Н. В. Пузин // Потенциал Российской экономики и инновационные пути его реализации : Международная научно-практическая конференция студентов и аспирантов, 14 апреля 2015 г. ; ФГОБУ ВО «Финансовый университет при Правительстве Российской Федерации», Омский филиал. - Омск, 2015. - С. 42-45. - Текст : непосредственный.

10. Ясько, С. Е. Необходимость формирования и продвижение бренда города / С. Е. Ясько, Л. А. Кузнецова // Вестник Челябинского государственного университета. - 2012. - № 3. - С. 140-142. - URL: https://cyberleninka.ru/article/v/neobhodimost-formirovaniya-i-prodvizheniya-brenda-goroda. (дата обращения: 05.16.2020). - Текст : электронный.


Review

For citations:


Charykova E., Gladysheva A., Chepurova I. WAYS OF INTERACTING WITH PEOPLE IN THE BRAND PROMOTION OF THE CITY UVAROVO TAMBOV REGION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2020;(6):159-168. (In Russ.)

Views: 87


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)