Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

MODERN ACTIVE AND INTERACTIVE METHODS AS A MEANS OF OPTIMIZING FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN NON-LANGUAGE FACULTIES

Abstract

The process of continuous improvement of the educational system invariably entails changes and optimization of methods and forms of organization of the educational process. A foreign language teacher should always have an Arsenal of modern active and interactive technologies that should effectively contribute to the formation of students ' communicative professional competence. However, up to date, there is no clear classification of interactive teaching methods, appropriate differentiation between active and interactive teaching methods, which are classified and described quite inconsistently by different authors. The purpose of this article is to deine a set of both types of training technologies, their inventory and analysis of the possibilities of using some of them.

About the Author

V. Plaksin
University of Finance under the Government of Russian Federation
Russian Federation


References

1. Гребенщикова, А. В. Создание открытых образовательных ресурсов как основа реализации принципа открытости в лингвоинформационной образовательной сети // Актуальные вопросы современной педагогики : материалы IV Международной научной конференции (г. Уфа, ноябрь 2013 г.). -Уфа : Лето, 2013. - С. 183-187. - URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/97/4468/ (дата обращения: 21.07.2020). - Текст : электронный.

2. Добрынина, Д. В. Инновационные методы обучения студентов вузов как средство реализации интерактивной модели обучения // Вестник Бурятского государственного университета. - 2010. -№ 5. - С. 172-176. - Текст : непосредственный.

3. Интерактивные методы обучения : учебно-методическое пособие / С. С. Кашлев. - 2-е изд. - Минск : ТетраСистемс, 2013. - 224 с. - Текст : непосредственный.

4. Панина, Т. С. Современные способы активизации обучения / Т. С. Панина, Л. Н. Вавилова. - Москва : Академия, 2008. - 176 с. - Текст : непосредственный.

5. Шаханова, Н. А. Применение активных и интерактивных методов обучения на занятиях английским языком как способ повышения мотивации и эффективности учебного процесса студентов неязыкового вуза / Н. А. Шаханова, Ю. Б. Прокудина // Педагогика высшей школы. - 2016. - № 3.1 (6.1). -С. 214-217. - URL: https://moluch.ru/th/3/archive/43/1491/ (дата обращения: 02.07.2020). - Текст : электронный.

6. Birdsall, Melanie. English Timesavers : Cross-curricular English Activities // Mary Glasgow Magazines, UK, 2001. - 97 p. - Text : unmediated.

7. Hadfield, Jill. Elementary Communication Games (A Collection of Games and Activities for Elementary Students of English). - Longman, 2010. - 44 p. - Text : unmediated.

8. Hadfield, Jill. Intermediate Communication Games (A Collection of Games and Activities for Low to Mid-Intermediate Students of English). - Longman, 2010. - 45 p. - Text : unmediated.

9. Top class activities : 50 fun games and activities by top ELT writers / ser. ed.: Peter Watcyn-Jones, Penguin Books, 1997. - 96 p. - Text : unmediated.

10. Van der Spoel, Irene. Today's Teaching Tools: Practical Tips for ICT in Education. - Austin : Brave New Books, 2020. - 121 p. - Text : unmediated.


Review

For citations:


Plaksin V. MODERN ACTIVE AND INTERACTIVE METHODS AS A MEANS OF OPTIMIZING FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN NON-LANGUAGE FACULTIES. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2020;(5):203-211. (In Russ.)

Views: 196


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)