Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

STUDY PROFESSIONALLY SIGNIFICANT LEADERSHIP AS A GRADUATE STUDENT − FUTURE OF HIGH SCHOOL TEACHERS

Abstract

This paper presents the rationale for the study and development of leadership skills of future teachers in higher education. The results of ascertaining the experimental phase of the study. The general characteristic of professionally significant leadership qualities and leadership potential graduate students.

About the Authors

Olga V. Solovieva
NCFU
Russian Federation


Kristina V. Litvinova
NCFU
Russian Federation


References

1. Архангельский С. И. Учебный процесс в высшей школе, его закономерные основы и методы. М., 1980.

2. Красинская Л. Ф. Психолого-педагогическая компетентность преподавателя высшей школы: учеб. пособие. Самара: СамГУПС, 2010. 140 с.

3. Новиков А. М. Профессиональное образование в России. М, 1997.

4. Попков В. А., Коржуев А. В. Теория и практика высшего профессионального образования. М.: Академический Проект, 2004. 432 с.

5. Свешникова И. В. Развитие мотивации инновационной профессиональной деятельности преподавателей вузов социального профиля: дис.. канд. психол. наук.: Москва, 2011. 210 с.

6. Сорокопуд Ю. В. Педагогика высшей школы. Ростов н/Д: Феникс, 2011. 541 с.

7. Угляница Г. В. Формирование лидерских качеств будущего педагога в процессе его социально-профессионального самоопределения: дис.. канд. пед. наук.: Кемерово, 2009. 230 с.


Review

For citations:


Solovieva O.V., Litvinova K.V. STUDY PROFESSIONALLY SIGNIFICANT LEADERSHIP AS A GRADUATE STUDENT − FUTURE OF HIGH SCHOOL TEACHERS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(6):210-213. (In Russ.)

Views: 80


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)