Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

FORMATION OF SOCIAL AND PERSONAL COMPETENCE OF THE EXPERT MEANS INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES

Abstract

This article examines the nature and structure of social and personal competence, a classification, characteristics and practical realization innovative psycho-educational technology in high school, their main types and forms of organization (problem-search, communicative and interactive, simulation and gaming, technology, situational training art technology, psychotechnologies)

About the Author

Irina Yurievna Sokolova
NCFU
Russian Federation


References

1. Гришанова Н. О новой парадигме развития высшего профессионального образования // Альмаматер. 2007. № 4. С. 8−13.

2. Развитие профессионализма преподавателя высшей школы: учебно-методическое пособие / под ред. А. А. Деркача. М.: Изд-во РАГС, 2010. 386 с.

3. Панфилова А. П. Игротехнический менеджмент. СПб., 2008. 508 с.

4. Князев А. М., Одинцова И. В. Режиссура и менеджмент технологий активно-игрового обучения. М.: Изд-во РАГС, 2008. 208 с.

5. Матяш Н. В., Павлова Т. А. Методы активного социально-психологического обучения. М.: Изд-во «Академия», 2007. 91 с.

6. Колонина Т. Ю., Трусь А. А. Арт-терапевтические техники в тренинге. СПб.: Речь, 2010.189 с.


Review

For citations:


Sokolova I.Yu. FORMATION OF SOCIAL AND PERSONAL COMPETENCE OF THE EXPERT MEANS INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(5):203-209. (In Russ.)

Views: 59


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)