Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

QUALIMETRIC MODEL OF RUSSIAN INTERIOR MINISTRY`S HIGHER EDUCATION SYSTEM

Abstract

This article presents a model for monitoring the quality of education in the Russian Ministry of Internal Affairs from the position of educational qualimetry, clarifies the conceptual apparatus of the problem, de- scribes the object and the subject of monitoring the quality of education, its strategy, goals, objectives, func- tions, methods, principles and implementation phases.

About the Author

Elena Nikolaevna Grivennaja
Krasnodar university of the Ministry of Internal Affairs of Russia
Russian Federation


References

1. ГОСТ 15467-79. Управление качеством продукции. Основные понятия. Термины и определения. − М.: Стандартинформ, 2009.

2. Малов И. В., Яновский Л. М. Система управления качеством деятельности образовательного учреждения: рейтинг в вузе // Качество. Инновации. Образование. 2007. № 3. С. 37−38.

3. Никитина Н. Ш., Николаева Н. В. Мониторинг качества подготовки специалистов в вузе // Стандарты и качество в образовании. 2009. №4. С. 18−22.

4. Пермяков О. Е. Совершенствование системы качества образовательного учреждения высшего профессионального образования в контексте требований ENQA // Университетское управление: практика и анализ. 2007. № 3. С. 97−101.

5. Реформа и развитие высшего образования // Программный документ / ЮНЕСКО. Париж, 1995.

6. Стандарты и рекомендации для гарантии качества высшего образования в европейском пространстве. Йошкар-Ола: Аккредитация в образовании, 2008.


Review

For citations:


Grivennaja E.N. QUALIMETRIC MODEL OF RUSSIAN INTERIOR MINISTRY`S HIGHER EDUCATION SYSTEM. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(5):182-186. (In Russ.)

Views: 52


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)