Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PSYCHO-EDUCATIONAL FOUNDATION OF TEACHING ENGLISH GRAMMAR TO PRIMARY SCHOOL CHILDREN

Abstract

This article deals with the problem of taking into account the psychophysiological qualities of children in pri- mary school during the process of teaching English grammar.

About the Authors

Natalia Leonidovna Moskovskaya
NCFU
Russian Federation


Irene Valerievna Zhabina
NCFU
Russian Federation


References

1. Выготский Л. С. Проблема возраста // Выготский Л. С. Собрание сочинений в 6 т. Т. 4. М.: Педаго- гика, 1984. С. 244−268.

2. Голант Е. Я. Методы обучения в советской школе. М., 1975.

3. Ерахтина Т. А. Некоторые способы профилактики утомляемости младших школьников // Научно- методический журнал. Курган: Курганский государственный университет, 2000. № 3.

4. Коменский А. Я. Избранные педагогические сочинения: в 2 т. М.: Педагогика, 1982.

5. Корнеева Л. И. Современные интерактивные методы в системе повышения квалификации руководящих кадров в германии: зарубежный опыт // Университетское управление. 2004. № 4.

6. Недоспасова В. А. Растем играя: средний и старший дошкольный возраст: Пособие для воспитателей и родителей. М.: Просвещение, 2004. С. 7−15.

7. Никитенко З. Н. Теория и технология развивающего иноязычного образования в начальной школе: автореф. дис. … д-ра пед. наук. Нижний Новгород, 2011. С. 3−9.

8. Чепель Т. Л., Яковенко Т. А. Интерактивные методы в высшем педагогическом образовании как условие его интенсификации. URL: http:www.concord.websib.ru/page.php?article=88sitem=2

9. Эльконин Д. Б. Избранные психологические труды. М.: Педагогика, 1989. C. 85.

10. Blumer H. Society as Symbolic Interaction. American Socialogical Review, 1965. № 3.


Review

For citations:


Moskovskaya N.L., Zhabina I.V. PSYCHO-EDUCATIONAL FOUNDATION OF TEACHING ENGLISH GRAMMAR TO PRIMARY SCHOOL CHILDREN. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(5):156-160. (In Russ.)

Views: 68


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)