THE FORMS OF REALIZATION OF GENRE SPECIFICITY IN THE DRAMATIC PLAY DISCOURSE (BASED ON G. B. SHAW'S PLAY «PYGMALION»)
Abstract
About the Authors
Natalia Leonidovna MoskovskayaRussian Federation
Karina Olegovna Kagramanyan
Russian Federation
References
1. Девкин В. Д. Диалог: немецкая разговорная речь в сопоставлении с русской. М.: Высшая школа, 1981. С. 6–8.
2. Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. Волгоград: Перемена, 2002. С. 226–232.
3. Лимановская И. Б. Взаимодействие англоязычного драматургического дискурса с функциональным потенциалом авторской ремарки Вестник СамГУ. 2011. № 1/1(82). 225 с.
4. Орлов Г. В. Современная английская речь. М.: Высшая школа, 1991. 132 с.
5. Плеханова Т. Ф. Диалогический анализ художественного текста // Труды ученых лингвистических вузов. Минск: МГЛУ, 2002. 75 с.
6. Шилков Ю. М. О природе фикционального дискурса // Я. (А. Слинин) и МЫ: к 70-летию профессора Ярослава Анатольевича Слинина. СПб.: Санкт-Петербургское философское общество, 2002. 38 с.
7. Buzarov V. V. Essentials of Conversational English. Moscow, 1998. С. 13. УДК 378.14:802
Review
For citations:
Moskovskaya N.L., Kagramanyan K.O. THE FORMS OF REALIZATION OF GENRE SPECIFICITY IN THE DRAMATIC PLAY DISCOURSE (BASED ON G. B. SHAW'S PLAY «PYGMALION»). Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(3):193-196. (In Russ.)