Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

THE FORMS OF REALIZATION OF GENRE SPECIFICITY IN THE DRAMATIC PLAY DISCOURSE (BASED ON G. B. SHAW'S PLAY «PYGMALION»)

Abstract

The article deals with the genre specificity of discourse in its correlation with a particular communicative situation. The author focuses attention on the verbal means of realization of genre specificity in the dramatic play discourse and provides examples based on the text of a play.

About the Authors

Natalia Leonidovna Moskovskaya
NCFU
Russian Federation


Karina Olegovna Kagramanyan
NCFU
Russian Federation


References

1. Девкин В. Д. Диалог: немецкая разговорная речь в сопоставлении с русской. М.: Высшая школа, 1981. С. 6–8.

2. Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. Волгоград: Перемена, 2002. С. 226–232.

3. Лимановская И. Б. Взаимодействие англоязычного драматургического дискурса с функциональным потенциалом авторской ремарки Вестник СамГУ. 2011. № 1/1(82). 225 с.

4. Орлов Г. В. Современная английская речь. М.: Высшая школа, 1991. 132 с.

5. Плеханова Т. Ф. Диалогический анализ художественного текста // Труды ученых лингвистических вузов. Минск: МГЛУ, 2002. 75 с.

6. Шилков Ю. М. О природе фикционального дискурса // Я. (А. Слинин) и МЫ: к 70-летию профессора Ярослава Анатольевича Слинина. СПб.: Санкт-Петербургское философское общество, 2002. 38 с.

7. Buzarov V. V. Essentials of Conversational English. Moscow, 1998. С. 13. УДК 378.14:802


Review

For citations:


Moskovskaya N.L., Kagramanyan K.O. THE FORMS OF REALIZATION OF GENRE SPECIFICITY IN THE DRAMATIC PLAY DISCOURSE (BASED ON G. B. SHAW'S PLAY «PYGMALION»). Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(3):193-196. (In Russ.)

Views: 78


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)