Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

FOREIGN VOCABULARY MASTERING BY STUDENTS OF A TECHNICAL UNIVERSITY

Abstract

The main features of foreign vocabulary mastering by students of a technical university are considered in the article. They are: practical orientation and successive nature of teaching in a technical university, high degree of generalization, self-contained work significance, speech activity kinds relationship peculiarities, active psychological support of cognitive processes such as contextual thought, attention, perception and memory.

About the Author

Larisa Yurievna Zinovieva
NCFU
Russian Federation


References

1. Гумбольдт В. Избранные труды по языкознанию. М.: Наука, 1984. С. 69.

2. Osgood Ch. E. The nature and measurement of meaning // Psychological Bulletin. 1952. Vol. 49.

3. Леонтьев А. А. Психологические и психолингвистические проблемы владения и овладения языком: сборник статей / под ред. А. А. Леонтьева и Т. В. Рябовой. М.: Изд-во МГУ, 1969. 35 с.

4. Щерба Л. В. О трояком аспекте языковых явлений и об эксперименте в языкознании. // История языкознания в 19–20 веках в очерках и извлечениях. М.: Наука, 1960. Ч. 2.

5. Психологический словарь / под ред. В. П. Зинченко, Б. Г. Мещерякова. 2-е изд. М.: Педагогика-Пресс 1997. 440 с.

6. Березин А. Ф. Развитие субъектности студентов-психологов в процессе самостоятельной учебной деятельности: автореф. … дис. канд. психол. наук. Ставрополь, 2002. 23 с.

7. Гальперин П. Я. К психологии изучения иностранного языка: материалы научно-методической конференции по вопросам обучения иностранным языкам в школе. М., 1967. С. 60–63.

8. Талызина Н. Ф. Проблемы обучения в высшей школе и пути их решения // Современная высшая школа. 1972. № 3.


Review

For citations:


Zinovieva L.Yu. FOREIGN VOCABULARY MASTERING BY STUDENTS OF A TECHNICAL UNIVERSITY. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2013;(3):170-174. (In Russ.)

Views: 69


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)