Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

RECEPTION OF ÉMILE DURKHEIM’S IDEA OF EDUCATION AS SOCIAL INSTITUTE

Abstract

The article provides a scientific proof to the possibility of employing institutional approach when dealing with education. The theoretical-methodological basis for the analysis lies in the postulates and methodology used in relation to this phenomenon in the works by Émile Durkheim.

About the Author

Tatiana I. Barsukova
NCFU
Russian Federation


References

1. Дюркгейм Э. О разделении общественного труда. М.: Канон, 1996.

2. Дюркгейм Э. Ценностные и «реальные» суждения // Дюркгейм Э. Социология. Ее предмет, метод, предназначение / пер. с фр. М.: Канон, 1995. 349 с.

3. Дюркгейм Э. Самоубийство: Социологический этюд / пер. с фр. А. Н. Ильинского; под ред. В. А. Базарова. М.: Мысль, 1994. 399 с.

4. Дюркгейм Э. Педагогика и социология // Дюркгейм Э. Социология, ее предмет, метод, предназначение / пер. с фр. М.: Канон, 1995. С. 244-265.

5. Тощенко Ж. Т. Социология: пути научной реформации // Социол. исслед. 1999. № 7. С. 3-15.

6. Теория общества. Фундаментальные проблемы / под ред. А. Ф. Филиппова. М.: Канон-Пресс-Ц, 1999.

7. Дюркгейм Э. Предисловие ко второму изданию // Дюркгейм Э. Социология. Ее предмет, метод, предназначение / пер. с фр. М.: Канон, 1995.

8. История теоретической социологии: в 5 т. Т. 2: Социология XIX века: Профессионализация социально-научного знания / под ред. Ю. Давыдова. М.: Магистр, 1997. 447 с.

9. Арон Р. Этапы развития социологической мысли / под ред. П. С. Гуревича. М.: Издат. группа «Прогресс» - «Политика», 1992. 608 с.

10. Дюркгейм Э. Педагогика и социология // Дюркгейм Э Социология, ее предмет, метод, предназначе- ние / пер. с фр. М.: Канон, 1995. М., 1995. С. 244-265.


Review

For citations:


Barsukova T.I. RECEPTION OF ÉMILE DURKHEIM’S IDEA OF EDUCATION AS SOCIAL INSTITUTE. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2014;(6):289-293. (In Russ.)

Views: 113


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)