Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PEDAGOGUE’S STRESS RESISTANCE: SPECIFIC FEATURES

Abstract

The article contains certain ideas regarding stress resistance in pedagogues. There is also an overview of the results obtained from a research project focusing on the degree of stress resistance in pedagogues, as well as the intensity of emotional, behavioral, and cognitive manifestations of stress.

About the Authors

Alexander A. Volkov
NCFU
Russian Federation


Olga V. Chursinova
Stavropol regional Institute of education development, training and retraining of education workers
Russian Federation


Evgheny D. Salgalov
NCFU
Russian Federation


References

1. Ананьев Б. Г. Избранные психологические труды: в 2 т. Т. 1. М., 1980.

2. Волкова В. М., Волков А. А., Волков С. А. Становление современной методологии психологической науки // Наука. Инновации. Технологии. 2012. № 2. С. 87-91.

3. Баранов А. А. Психология стрессоустойчивости педагога: теоретические и прикладные аспекты: автореф. дис.. д-ра психол. наук. СПб, 2002. 41 с.

4. Бодров В. А., Обознов А. А. Система психической регуляции стрессоустойчивости человека-опера-тора // Психологический журнал. 2000. Т. 21. № 4. С. 32.

5. Величковский Б. Б. Многомерная оценка индивидуальной устойчивости к стрессу: автореф. дис.. канд. психол. наук. М., 2007. 27 с.

6. Визитова С. Ю. Психологические особенности стрессоустоичивости педагога и пути ее повышения: дис. … канд. псих. наук. Елец, 2012. 198 с.

7. Немыкина И. Н., Саргина И. В. Эстрадная стрессоустойчивость как профессионально-значимое качество вокалиста // Вестник Московского государственного университета им. М. А. Шолохова. 2013. № 2. С. 92-96.

8. Фромм Э. Революция надежды. СПб.: Ювента, 1999. 245 с.


Review

For citations:


Volkov A.A., Chursinova O.V., Salgalov E.D. PEDAGOGUE’S STRESS RESISTANCE: SPECIFIC FEATURES. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2014;(6):244-248. (In Russ.)

Views: 80


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)