Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

INTERACTIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES AS A TOOL FOR FORMING THE GAME-TECHNICAL COMPETENCE OF THE TEACHER: A SYNERGY APPROACH

https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.4.26

Abstract

The article discusses the possibility of using a synergistic approach to creating a system of advanced training for teachers. Digitalization of the educational space, virtual and augmented reality tools used in the educational process are changing the system of requirements for the qualifications of a teacher. Studies on the integration of classical and innovative educational technologies and the synergy of interaction between educational technologies of different types have identified a new problem associated with the game-technical competencies of a modern teacher. The need of the modern Russian school for a teacher of high culture, capable of maintaining a high level ofprofessionalism in a rapidly changing environment is obvious. The evolution of pedagogical science from empirical teaching / education tools to the creation of fundamental principles for the formation of a teacher as a person and a professional is of interest to researchers and practicing teachers. The relevance of the formation of new competencies in the teacher that meet the challenges of society is due to the need of society in the education system, which will ensure the reproduction, development, increase of the intellectual and labor resources of the state. The methodology and possibilities of a synergetic approach to the creation of a system for improving the professional competencies of a

About the Author

A. Sukiasyan
Volgograd private educational institution «Secondary school „Generation"»
Russian Federation


References

1. Исаев, Е. B. Антропологическая парадигма в развивающем образовании / Е. B. Исаев // Народное образование. - 2017. - № 8. - С. 35-37. - Текст : непосредственный.

2. Клименко, И. С. Деловые игры, имитационные упражнения, кейсы / И. С. Клименко. - Москва : КДУ, Добросвет, 2019. - 128 с. - Текст : непосредственный.

3. Панфилова, А. П. Интерактивные технологии для обучения и организационного развития персонала / А. П. Панфилова. - Санкт-Петербург : Правда. - 534 с. - Текст : непосредственный.

4. Вартумян, А. А. Экспериментальное исследование процесса личностно-ориентированного обучения в системе высшего профессионального образования / А. А. Вартумян, И. С. Клименко // VIII Всероссийская научная конфернция «Системный синтез и прикладная синергетика». - Таганрог : Изд-во ЮФУ, 2017. - С. 397-409. - Текст : непосредственный.

5. Александрова, М. В. Проблемы использования игровых технологий в образовательном процессе школы: возможное решение / М. В. Александрова. - Ульяновск : Зебра, 2019. - С. 152-163. - Текст : непосредственный.

6. Сукиасян, А. М. ЧОУ СОШ «Поколение» / А. М. Сукиасян. - Пятигорск : СКФУ, 2019. - 51 с. - Текст : непосредственный.

7. Сукиасян, А. М. Синергия образовательных технологий как основа личностно-ориентированного обучения / А. М. Сукиасян // Развитие личности учащегося: новые подходы и решения : коллективная монография. - Ульяновск : Зебра, 2019. - 112 с. - Текст : непосредственный.


Review

For citations:


Sukiasyan A. INTERACTIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES AS A TOOL FOR FORMING THE GAME-TECHNICAL COMPETENCE OF THE TEACHER: A SYNERGY APPROACH. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2021;(4):208-215. (In Russ.) https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.4.26

Views: 88


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)