Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

EDUCATIONAL PARTNERSHIPS: PRACTICES OF INTERACTION BETWEEN EMPLOYERS AND PROFESSIONAL EDUCATIONAL ORGANIZATIONS

https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.4.24

Abstract

The article considers educational partnership as an integral part of social partnership, which coordinates the efforts of all participants in the process of professional training, namely employers and professional educational organizations. The subject of the study is the types andforms of interaction between employers and educational organizations, their impact on the practical training of qualified personnel. The authors analyze the established practice of interaction between employers and professional educational organizations of the Voronezh Region, concluding that today the so-called «traditional» mechanisms of interaction are most in demand in educational partnerships, which primarily correspond to the conditions of socio-economic development of a particular region.

About the Authors

E. Rusetskaya
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


N. Taranenko
DPO VO «Center for Advanced Professional Training»
Russian Federation


D. Kotova
Voronezh Polytechnic Technical School
Russian Federation


References

1. Федеральный Закон Российской Федерации от 29.12.2012 № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» (с изм. и доп.) // КонсультантПлюс. - URL: ttps://onlineovp2.consultant.ru. - Текст : электронный.

2. План мероприятий («дорожная карта») по внедрению регионального стандарта кадрового обеспечения промышленного (экономического) роста в Воронежской области на 2019-2022 годы, утвержденный распоряжением правительства Воронежской области от 28 декабря 2019 г. № 1238р). - URL: https://www.vhava.ru/econom/standart-razvitiya-konkurentsii /Распоряжение-1167-р-ВО.рс1Р - Текст : электронный.

3. О порядке организации практико-ориентированного (дуального) обучения в Воронежской области : Постановление Правительства Воронежской области от 04.06.2020 № 497. - URL: https://pravo. gowrn.ru/content/постановление-правительства-воронежской-области-от-04062020-№-497. - Текст : электронный.

4. Об утверждении методических рекомендаций по механизмам вовлечения общественно-деловых объединений и участия представителей работодателей в принятии решений по вопросам управления развитием образовательной организации, в том числе в обновлении образовательных программ : Распоряжение Минпросвещения России от 27.12.2019 № Р-154 // КонсультантПлюс. - URL: ttps://onlineovp2.consultant.ru. - Текст : электронный.

5. Есенина, Е. Ю. Особенности дуальной системы обучения / Е. Ю. Есенина // Современные проблемы образования и науки. - 2014. - № 6. - Текст : непосредственный.

6. Лазаренко, И. Р. Принципы опережающего управления и образовательного партнерства в управлении образовательными системами // Модернизация профессионально-педагогического образования: тенденции, стратегия, зарубежный опыт : материалы Международной научно-практической конференции / Алтайская государственная педагогическая академия. - Барнаул, 2014. - С. 12-16. - Текст : непосредственный.

7. Опыт внедрения элементов системы дуального обучения в профессиональных образовательных организациях Свердловской области : методические рекомендации / авт.-сост.: Е. Н. Байдало, М. А. Герасимова, Е. В. Шлыкова ; Государственное автономное образовательное учреждение ДПО Свердловской области «Институт развития образования». - Екатеринбург : Институт развития образования, 2016. - 70 с. Текст : непосредственный.

8. Taranenko, N. Y., Relevant issues of the development of continuing economic education at the present stage / N. Y. Taranenko, O. A. Okorokova, O. N. Korotun, I. S. Koshel, L. K. Chekkueva, E. N. Kovtun // REVISTA INCLUSIONES y Ciencias Sociales. Vol. 7 Numero Especial Julio / Septiembre. 2020. - ISSN 0719-4706. -URL: https://revistainclusiones.org/index.php/inclu/article/view/1181. - Текст : электронный.

9. Энциклопедия эпистемологии и философии науки. - URL: https://gufo.me/dict/epistemology_ encyclopedia. - Текст : электронный.


Review

For citations:


Rusetskaya E., Taranenko N., Kotova D. EDUCATIONAL PARTNERSHIPS: PRACTICES OF INTERACTION BETWEEN EMPLOYERS AND PROFESSIONAL EDUCATIONAL ORGANIZATIONS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2021;(4):189-199. (In Russ.) https://doi.org/10.37493/2307-907X.2021.4.24

Views: 112


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)