Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

SPECIFICITY OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN NON-LINGUISTIC UNIVERSITY

Abstract

This article is devoted to consideration in a linguodidactic perspective, specific of teaching a foreign language and determine significance of an intercultural approach in the process of learning in non-linguistic university.

About the Authors

Ludmila S. Kasyanenko
NCFU
Russian Federation


Lyudmila M. Mitrofanenko
NCFU
Russian Federation


References

1. Вайнрайх У. Одноязычие и многоязычие // Новое в лингвистике, Вып. 6. М.: Прогресс, 1972.

2. Гавранек Б. К проблеме смешения языков // Новое в лингвистике, Вып. 6. М.: Прогресс, 1972.

3. Колшанский Г. Лингвокоммуникативные аспекты речевого обращения // Иностранный язык в школе, Вып. 1. М.: Прогресс, 1975.

4. Мартине А. Распространение языка и структурная лингвистика // Новое в лингвистике. Вып. 6. М.: Прогресс, 1972.

5. Плужник И. Л. Формирование межкультурной коммуникативной компетенции студентов гуманитарного профиля в процессе профессиональной подготовки: дис. … д-ра пед. наук. Тюмень, 2003.

6. Райхштайн А. Д. Национально-культурный аспект интеркоммуникации // Иностр. яз. в шк. Вып. 5. М.: Прогресс, 1986. С. 10-14.

7. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. М.: Слово/SLOVO, 2000.

8. Томахин Г. Д. Лингвострановедение: что это такое? // Иностр. яз. в шк. Вып. 6. М.: Прогресс, 1996.

9. Фурманова В. П. Межкультурная коммуникация и культурно-языковая прагматика в теории и практике преподавания иностранного языка (языковой вуз): дис. … д-ра пед. наук. М.: 1994. С. 432-475.

10. Byram M. Investigation Cultural Studies in Foreign Language Teaching. Clevedon: Multilingual Mateers ltd., 1991.

11. Flege, J.E., Hillenbrand, J. Limits on phonetic accuracy in foreign language speech production // J. Acoust. Soc. Am. N.Y., 1984.


Review

For citations:


Kasyanenko L.S., Mitrofanenko L.M. SPECIFICITY OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN NON-LINGUISTIC UNIVERSITY. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2014;(3):238-241. (In Russ.)

Views: 83


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)