Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

FORMATION OF THE COMPETITIVE STRATEGIES OF INDUSTRIAL ENTERPRISE ON THE BASIS OF THE RESULTS OF THE SWOT-ANALYSIS

Abstract

The article discusses the methodology and content of the SWOT-analysis operation of the business environment, the background and the steps of forming competitive strategy based on the analysis results.

About the Authors

Natalia V. Lazareva
NCFU
Russian Federation


Victor A. Fursov
NCFU
Russian Federation


Darya Y. Fateeva
NCFU
Russian Federation


References

1. Лапин А. Н. Стратегическое управление современной организацией // Управление персоналом. 2011.

2. Лазарева Н. В., Фурсов В. А. Использование инструментария стратегического маркетинга при выходе предприятия на мировой рынок // Материалы VI Региональной научно-практической конференции: «Экономика и маркетинг: новый взгляд». Ставрополь: Агрус, 2013.

3. Мирук Т. Стратегическое планирование развития предприятия // Консультант директора. 2010.

4. Портер М. Конкурентная стратегия. М.: Альпина Бизнес-бук, 2010.

5. Фурсов В. А., Кисилева И. Н. Разработка маркетинговой конкурентной стратегии предприятия // Экономический вестник Ростовского государственного университета № 4. Ростов-на/Д: РГУ, 2006.

6. Фурсов В. А., Бережной В. И., Цвиринько И. А., Березовская А. В. Стратегический менеджмент на транспорте: учебное пособие. Ставрополь: СевКавГТУ, 2010.


Review

For citations:


Lazareva N.V., Fursov V.A., Fateeva D.Y. FORMATION OF THE COMPETITIVE STRATEGIES OF INDUSTRIAL ENTERPRISE ON THE BASIS OF THE RESULTS OF THE SWOT-ANALYSIS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2014;(2):265-270. (In Russ.)

Views: 116


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)