Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

VIRTUALIZATION AS A MEANS OF TRANSFORMING THE SPACE-TIME CONTINUUM OF MODERN MEDIA ADVERTISING

Abstract

This article discusses the basic techniques of transforming the space-time continuum of modern media advertising, analyzes the impact of virtual reality on the mediaadvertising image of the world, and describes the causes of the phenomenon of virtualization advertising space and time.

About the Authors

Elena N. Yezhova
NCFU
Russian Federation


Nikolai S. Chernov
NCFU
Russian Federation


References

1. Бодрийар Ж. Бодрийар расшифровывает «Матрицу». Почему этот фильм восхищает философов [Электронный ресурс] // Le Nouvel Observateur. Пер. В. Мильчиной. 2003. URL: http://old.russ.ru/ culture/cinema/20030923.html (дата обращения: 12.09.2013).

2. Галкин К. Ю. Зависимость от виртуальной реальности компьютера - новый вид зависимого поведения [Электронный ресурс]. URL: http://www.psyinst.ru/library.php?part=article&id=1564 (дата обращения: 14.09.2013).

3. Жижек С. Киберпространство, или Невыносимая замкнутость бытия // Искусство кино. 1998. № 1. С. 117-128.

4. Ковриженко М. К. Креатив в рекламе. СПб. : Питер. 2004. 256 с.

5. Ковриженко, М. К. Креативная реклама [Электронный ресурс] // Деловой журнал «Бизнес-Ключ». URL: http://bkworld.ru/web-article/web-publication_381.html (дата обращения: 04.2013).

6. Культурология. XX век. Энциклопедия. В 2т. Т. 1/ гл. ред. и составитель С. Я. Левит. СПб.: Университетская книга, ООО «Алетейя». 1998. 447 с.

7. Топоров В. Н. Исследования по этимологии и семантике. Т. 1: Теория и некоторые частные ее приложения. М.: Языки славянской культуры. 2004. 816 с.

8. Odih P. Advertising in Modern & Postmodern Times (Published in association with Theory, Culture & Society). Goldsmiths College. 2007. 232 p.

9. Venkatesh A., Dholakia R. R., Dholakia N. New Visions of Information Technology and Postmodernism: Implications for Advertising and Marketing Communications // The Information Superhighway and Private Households: Case Studies of Business Impacts. Walter Brenner and Lutz Kolbe (eds.). 1995, University of California. 319-325 p.


Review

For citations:


Yezhova E.N., Chernov N.S. VIRTUALIZATION AS A MEANS OF TRANSFORMING THE SPACE-TIME CONTINUUM OF MODERN MEDIA ADVERTISING. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2014;(2):173-177. (In Russ.)

Views: 124


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)