PREPARATION MASTERS OF SOCIAL WORK FOR MEANINGFUL OF METHODOLOGY OF SOCIO-ASSISTEND ACTIVITIES
Abstract
The article analyzes the importance of the methodological training of masters of social work. The article reveals the author's understanding ofthe socio-assisted activities. The author justifies the maintenance ofdiscipline «Methodology of socio-assisted activity» in the context of understanding the essence of the future profession. The article suggests various forms ofpractical training for the development ofmethodological approaches. The author analyzes the impact of the discipline on the awareness of the value of masters future careers.
Keywords
методология,
социально-помогающая деятельность,
уровни методологии,
принципы,
методы социальной работы,
профессионализм социального работника,
methodology,
socio-assisted activities,
levels of methodology,
the principles and methods of social work,
professional social worker
References
1. Клушина Е. А. Теоретические аспекты использования дидактических принципов в билингвальной подготовке магистрантов // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2015. № 3. С. 190-194.
2. Павленок П. Д. Методология и теория социальной работы. М.: ИНФРА-М, 2011. 267 с.
3. Фирсов М. В. Теория социальной работы. М.: Владос, 2000. 432 с.
For citations:
Klushina N.
PREPARATION MASTERS OF SOCIAL WORK FOR MEANINGFUL OF METHODOLOGY OF SOCIO-ASSISTEND ACTIVITIES. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(6):173-177.
(In Russ.)
Views:
64