Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

EXPERIENCE OF TESTING NEW MODULES OF THE EDUCATIONAL PROGRAM «SPECIAL (DEFECTOLOGICAL) EDUCATION» IN THE MODE OF NETWORK INTERACTION OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Abstract

The Article is devoted to the analysis of the results obtained during the participation of teachers and students of the Department of speech «North-Caucasian Federal University» in the program «Modernization of pedagogical education in the Russian Federation» on the approval of new modules of the bachelor in the preparation of Special (defectological) education (teacher-defectologist) in the mode of network interaction of educational organizations.

About the Authors

Olga Artemenko
NCFU
Russian Federation


Natalia Borosenez
NCFU
Russian Federation


References

1. Борозинец Н. М. Оценка результатов подготовки бакалавров по направлению «Специальное (дефектологическое) образование» на основе компетентностного подхода // Специальное образование. 2014. № 2 (34). С. 75-82.

2. Саркисян К. Р., Артеменко О. Н. Инклюзивное образование на территории Ставропольского края // Педагогическое мастерство и педагогические технологии. 2015. № 2(4). С. 240-242.

3. Специальное (дефектологическое) образование: научный и практико ориентированный контекст: сборник научных статей / под общ. ред. Н. М. Борозинец. Ставрополь: Изд-во СКФУ, 2014.

4. Шкляр Н. В. Совершенствование практической подготовки будущих дефектологов // Высшее образование в России. 2012. № 3.


Review

For citations:


Artemenko O., Borosenez N. EXPERIENCE OF TESTING NEW MODULES OF THE EDUCATIONAL PROGRAM «SPECIAL (DEFECTOLOGICAL) EDUCATION» IN THE MODE OF NETWORK INTERACTION OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(6):165-169. (In Russ.)

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)