Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

THE SPECIFICS OF COMMERCIALIZATION OF RESULTS OF INNOVATIVE ACTIVITY OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Abstract

The article considers the specifics of commercialization of results of innovative activity of higher educational institutions, the aims and objectives of commercialisation of results of research activities, trends in commercialization process of University innovations, the stages of this process and its problems.

About the Authors

Valentina Parakhina
NCFU
Russian Federation


Ekaterina Novikova
Kuban State University
Russian Federation


References

1. Коробков С. А., Кортунова В. С. Роль службы коммерциализации технологий как посредника инновационной деятельности вуза // Вестник Волгоградского государственного университета. Серия 3. 2009. № 2 (15).

2. Борис О. А. Специфические проблемы управления социально-ориентированными инновационными предприятиями // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2013. № 4.

3. Новикова Е. Н. Источники финансирования инновационной деятельности вузов // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Общественные науки. 2013. № 3. С. 199-207.

4. Инновационный менеджмент: учебное пособие / под ред. А. В. Барышевой. М.: Дашков и К., 2012. 384 с.

5. Новикова Е. Н., Парахина В. Н. Развитие инфраструктуры коммерциализации инноваций // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2013. № 2. С. 258-262.


Review

For citations:


Parakhina V., Novikova E. THE SPECIFICS OF COMMERCIALIZATION OF RESULTS OF INNOVATIVE ACTIVITY OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(6):132-136. (In Russ.)

Views: 65


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)