Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

BUSINESS PLANNING THE CREATION OF NEW PRODUCTS

Abstract

In modern conditions application of the methods of innovative management in management allowing becomes essential to modernize production efficiency at the enterprises an important strategic task. The big part in realization ofthis purpose is assigned to business planning. In article on the basis of conceptual approaches the model is developed and methodical recommendations about business planning for small enterprises on opening of new production or release of new production of medical and/or cosmetology appointment are prepared.

About the Authors

Ludmila Kuzyakova
NCFU
Russian Federation


Marina Chernitsova
NCFU
Russian Federation


References

1. Дорофеева В. В. Разработка бизнес-плана // Новая аптека. 2005. № 12. С. 46-53.

2. Дрёмова Н. Б. Школа маркетинга профессора Н. Б. Дрёмовой. Тема 3. Изучаем нашего потребителя // Новая аптека. Эффективное управление. 2007. № 5. С. 45-51.

3. Дрёмова Н. Б. Школа маркетинга профессора Н. Б. Дрёмовой. Тема 4. Осваиваем аудит товара // Новая аптека. Эффективное управление. 2007. № 7. С. 25-32.

4. Дрёмова Н. Б. Школа маркетинга профессора Н. Б. Дрёмовой. Тема 5. Осваиваем конкурентный анализ // Новая аптека. Эффективное управление. 2007. № 8. С. 37-45.

5. Дрёмова Н. Б. Школа маркетинга профессора Н. Б. Дрёмовой. Тема 8. Маркетинговое планирование: стратегии укрепления рыночных позиций // Новая аптека. 2007. № 11. С. 25-34.

6. Итоги первого полугодия 2014 года. DSM Group [Электронный ресурс]. URL: http://www.dsm.ru/about/ news/73/

7. Круглов С. М. Как разработать бизнес-план // Экономический вестник фармации. 2004. № 10. С. 13-20.

8. Кузякова Л. М., Черницова М. А. Современные формы инновационного менеджмента в фармацевтической практике // Актуальные проблемы фармацевтической науки и практики: сб. матер. IV Всероссийской науч.-практич. конф. (г. Владикавказ, 19-20 декабря 2013 г.). Владикавказ, 2014. С. 111-117.

9. Пейли Н. Успешный бизнес-план. От стратегических целей к плану действий на один год / пер. с англ. М.: Эксмо, 2007. 416 с.

10. Сихимбаева Л. М. Современные методы менеджмента в аптечных предприятиях // Человек и лекарство: материалы XV Рос. нац. конгресса (14-18 апр. 2008 г.). М., 2008. С. 702.

11. Татаркин А. И., Петров А. П. Перспективы развития фармацевтической промышленности России: состояние рынка, тенденции и факторы развития в условиях ВТО [Электронный ресурс]. URL: http://www. bmpravo.ru/show_stat.php?stat=919

12. Царев В. В. Внутрифирменное планирование. СПб.: Питер, 2002. 150 с.

13. Черницова М. А., Кузякова Л. М. Основные тенденции развития современного фармацевтического рынка // Вестник АПК Ставрополья. 2014. № 4(16). С. 111-114.

14. Об обращении медицинских изделий: Проект ФЗ // Единый портал/карточка проекта. [Электронный ресурс]. URL: http://regulation.gov.ru/project/18612.html?point=view_project&stage=2&stage_id=17567?


Review

For citations:


Kuzyakova L., Chernitsova M. BUSINESS PLANNING THE CREATION OF NEW PRODUCTS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(6):107-112. (In Russ.)

Views: 66


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)