Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

FACTOR ANALYSIS OF INDIVIDUAL AND CROSS CULTURAL FEATURES OF SELF TEACHERS

Abstract

The article deals with the specifics of self-regulation of teachers in southern Russia, depending on the individual and cross-cultural features. The role of values as culturally defined properties and individual characteristics that characterize emotional stability, sociability and communicative features of the personality in a multicultural and monocultural regions. Article Submissions may be used Practical psychology of education, heads of educational institutions, employees of centers of excellence of teachers.

About the Author

Elena A. Fomina
NCFU
Russian Federation


References

1. Мещерина Н. Г., Власова О. Г., Банщикова Т. Н. Личностные и кросс-культурные факторы социальной фрустрированности педагогов // Фундаментальные исследования. 2014. № 11-2. С. 438-443.

2. Митина О. В. Математические методы в психологии: практикум. М.: Аспект-Пресс, 2008. 238 с.

3. Наследов А. Д. Математические методы психологического исследования. Анализ и интерпретация данных. СПб.: Речь, 2012. 392 с.

4. Фомина Е. А. Изучение осознанной саморегуляции в управлении агрессией в ее дифференциальных и кросс-культурных проявлениях: методы и методики // Глобальный научный потенциал. 2014. № 11. С. 52-56.


Review

For citations:


Fomina E.A. FACTOR ANALYSIS OF INDIVIDUAL AND CROSS CULTURAL FEATURES OF SELF TEACHERS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(3):217-222. (In Russ.)

Views: 83


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)