Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

PEDAGOGICAL MAINTENANCE OF FORMATION OF MASTER’S READINESS TO INTERCULTURAL COMMUNICATION

Abstract

The article explains the relevance of master’s training to intercultural communication. It presents the author’s interpretation of the concept «master’s readiness to intercultural communication». Article defines the stages of formation of master’s readiness to intercultural communication and encourages interactive forms and methods of educational master’s activity for each stage. This article describes the most important pedagogical conditions that ensure the effectiveness of the process of formation master’s readiness to intercultural communication.

About the Author

Nadezhda P. Klushina
NCFU
Russian Federation


References

1. Кларин М. В. Интерактивное обучение - инструмент освоения нового опыта // Педагогика. 2000. № 7. С. 80-91.

2. Клушина Н. П., Гончарова Н. Л. Формирование иноязычной фонетико-фонологической компетенции у студентов-лингвистов. Ставрополь: ГОУ ВПО «СевКавГТУ», 2008. 206 с.

3. Клушина Н. П. Методология социально-помогающей деятельности. Ставрополь: СКФУ, 2014. 164 с.

4. Панина Т. С., Вавилова А. Н. Современные способы активизации обучения. М.: Академия, 2008. 176 с.


Review

For citations:


Klushina N.P. PEDAGOGICAL MAINTENANCE OF FORMATION OF MASTER’S READINESS TO INTERCULTURAL COMMUNICATION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(3):194-197. (In Russ.)

Views: 59


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)