Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

SEARCH INVARIANT SUBSTANTIAL THE «CORE» OF SCIENCE EDUCATION IN THE FOREIGN AND DOMESTIC RESEARCH

Abstract

Based on the theoretical analysis of scientific literature and practice of biological education in different countries, justified by the need to reorient the meanings and values search conceptual approaches to the definition of the invariant core content of science education at the university. Science education content development proposed to take based on the ideas of integrity, integrity, and humanization, greening, bioetizatsii.

About the Author

Olga S. Gudz
NCFU
Russian Federation


References

1. Сноу Ч. П. Две культуры: сборник публицистических работ. М., 1973. 143 с.

2. Борзенков В. Преодоление раскола? // Высшее образование в России. 1999. № 5. С. 23-31.

3. Харченко Л. Н., Соколов Ю. Н. Поиск универсальной методологии // Циклы природы и общества: материалы IV Международной научной конференции. Ставрополь: Изд-во ИРО-СУ, 1998. С. 90-113.

4. Харченко Л. Н. Теоретико-методологические проблемы современного естественнонаучного образования // Успехи современного естествознания. 2002. № 1. С. 26-43.

5. Гуссерль Э. Кризис европейских наук и трансцедентальная феноменология // Вопросы философии. 1992. № 7. С. 136-176.

6. Швейцер А. Культура и этика / пер. с нем. М.: Прогресс, 1973. 344 с.

7. Пашковская А. В. Философский анализ концепции целостности в психологии: автореф. дис. … канд. пед. наук. М., 1999. 23 с.

8. Харченко Л. Н. Современная концепция естествознания. М.; Ставрополь: Кавказский край, 2000. 236 с.


Review

For citations:


Gudz O.S. SEARCH INVARIANT SUBSTANTIAL THE «CORE» OF SCIENCE EDUCATION IN THE FOREIGN AND DOMESTIC RESEARCH. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(3):176-180. (In Russ.)

Views: 83


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)