Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

ECONOMIC ENVIRONMENT THE ACTIVITIES OF PHARMACEUTICAL ORGANIZATIONS

Abstract

Pharmaceutical business in modern conditions is for entrepreneurs and investors a very attractive and promising area of activity that requires further comprehensive research in the field of Economics and management. The rapid pace of development of the pharmaceutical industry, the emergence of pharmacy chains, conducting a coordinated marketing and pricing policy, demanded a revision of the long-standing hypothesis that the products of the pharmaceutical industry is in demand regardless ofthe realities ofeconomic and political life. The role of rational organization of relations between pharmacy organization and its business environment as one of the most importantfactors of modern Pharma-Economics is defined and the conclusions about the main directions of ensuring the effectiveness of the individual organization are drawn.

About the Authors

E. Manvelyan
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


R. Petinov
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


M. Manvelyan
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Азоев Г. Л., Челенков А. П. Конкурентные преимущества фирмы. М.: ОАО Типография «Новости», 2000. 256 с.

2. Веденина Е. Л. Регулирование цен на лекарства: изменения // Учет в аптеках. 2009. № 10. С. 15-21.

3. Vorontsova G. V Perspectives Of Development Of Managerial Science In The Conditions Of Information Society / G. V. Vorontsova, O. N. Momotova, N. N. Yakovenko, I. F. Dedyukhina, E. A. Kosinova // Advances in Intelligent Systems and Computing. 2019. Т. 726. С. 980-988.

4. Грачева М. В., Туманова Е. А. Математические и инструментальные методы в современных экономических исследованиях. М.: Экономический факультет МГУ имени М. В. Ломоносова, 2018. 232 с.

5. Джупарова И. А., Голубева И. А. Конкурентная стратегия аптечной организации // Медицина и образование в Сибири. 2011. № 5. [Электронный ресурс]. URL: http://ngmu.ru/cozo/mos/article/text_full. php?id=524.

6. ЗАО «Группа ДСМ» «Фармацевтический рынок России». 2018. [Электронныйресурс]. URL: http:// dsm.ru/docs/analytics/february_2018_pharmasy_analysis.pdf.

7. Зюкин Д. А. О рисках функционирования аптечных организаций на современном этапе // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2016. № 12 (часть 7). С. 1325-1328.

8. Кукес В. Г. Клиническая фармакология: учебник для вузов. М.: «ГЭОТАР-Медиа», 2009. 576 с.

9. Кукес В. Г., Стародубцева А. К. Клиническая фармакология и фармакотерапия. М.: «ГЭОТАР-Медиа», 2012. 640 с.

10. Котлер Ф., Бергер Р., Бикхофф Н. Стратегический менеджмент по Котлеру: Лучшие приемы и методы. М.: Альпина Паблишер, 2017. 143 с.

11. Кузин Б. И., Юрьев В.Н. Методы и модели управления фирмой. СПб.: Питер, 2001. 432 с.

12. Оганджанянц С. В. Рекламируем лекарства // Учет в аптеках. 2011. № 12. С. 23-29.

13. Репринцева Е. В. О влиянии факторов внешней среды на перспективы развития аптечных организаций // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2017. № 2 (часть 2). С. 258-262.


Review

For citations:


Manvelyan E., Petinov R., Manvelyan M. ECONOMIC ENVIRONMENT THE ACTIVITIES OF PHARMACEUTICAL ORGANIZATIONS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2019;(1):68-76. (In Russ.)

Views: 143


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)