RESULTS OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGICAL RESEARCH INTO COMMUNICATION-SPEECH INACTIVITY IN ADOLESCENTS: ANALYSIS OF VERBAL STATEMENTS AND WRITTEN TEXTS, STRUCTURAL COMPONENTS OF COMMUNICATION (ON THE EXAMPLE OF THE FRENCH LANGUAGE)
Abstract
Keywords
About the Authors
Natalia N. DumonRussian Federation
Irina E. Gorodetskaya
Russian Federation
References
1. Ахвердова О. А., Боев И. В., Волоскова Н. Н. Личностные и поведенческие расстройства у детей и подростков с органической недостаточностью мозга: учебное пособие. Ставрополь, 2000. С. 271.
2. Выготский Л. С. Мышление и речь. М., 1999. С.350.
3. Зимняя И. А. Индивидуально-психологические факторы и успешность научения речи на иностранном языке // Иностранные языки в школе. 1970. № 1.
4. Карташова Н. Н. Психологическая диагностика и психокоррекция коммуникативно-речевой инактив-ности у подростков: дис. … канд. психол. наук. Ставрополь, 2003.
5. Леонтьев А. А. Основы психолингвистики. М.: Смысл, 1997. С. 285.
Review
For citations:
Dumon N.N., Gorodetskaya I.E. RESULTS OF EXPERIMENTAL PSYCHOLOGICAL RESEARCH INTO COMMUNICATION-SPEECH INACTIVITY IN ADOLESCENTS: ANALYSIS OF VERBAL STATEMENTS AND WRITTEN TEXTS, STRUCTURAL COMPONENTS OF COMMUNICATION (ON THE EXAMPLE OF THE FRENCH LANGUAGE). Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(2):208-211. (In Russ.)