Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

POSITIONING OF THE STATE AS ONE OF THE METHODS TO INCREASE THE INVESTMENT ATTRACTIVENESS IN SOUTH OSSETIA

Abstract

The item offers a view on the main issues regarding the investment attractiveness in term of positioning the Republic of South Ossetia. The authors offer a conceptual approach to positioning the Republic of South Ossetia following the target points. There are also factors for investment development identified.

About the Authors

Dzambolat M. Tadtaev
NCFU
Russian Federation


Yury I. Zhevora
NCFU
Russian Federation


Vladimir N. Ryabov
NCFU
Russian Federation


References

1. Бодров В. Г., Гусев В. О., Мартыненко В. Ф. Инновационно-инвестиционная модель устойчивого раз-вития национальной экономики: учеб. материалы. К.: НАГУ, 2009. 60 с.

2. Захватова Н. М. Инвестиционно-экономическая безопасность региона // ЭПОС. 2010. № 3. С. 19-23.

3. Кочетков И. В. О государственной поддержке инвестиционной деятельности // Экономист. 2009. № 12. С. 79-84.

4. Кушлин В. А. Институциональная среда инновационной модернизации // Экономист. 2011. № 11. С. 65-74.

5. Аблеева А. М. Методические аспекты инвестиционной и инновационной стратегии развития пред-приятия // Социальная политика и социология. 2010. № 8. С. 406-416.


Review

For citations:


Tadtaev D.M., Zhevora Yu.I., Ryabov V.N. POSITIONING OF THE STATE AS ONE OF THE METHODS TO INCREASE THE INVESTMENT ATTRACTIVENESS IN SOUTH OSSETIA. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2015;(2):170-177. (In Russ.)

Views: 88


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)