Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

THE PERCEPTION OF THE PSYCHOLOGICAL BARRIERS BY TEACHERS IN THE INCLUSIVE EDUCATIONAL PROCESS

Abstract

The article examines the main approaches to the study of the concept of «psychological barrier», a classification of psychological barriers, as well as the analysis of perception of teachers the psychological barriers of collaboration in inclusive educational environment.

About the Authors

Natalia Borozinets
North Caucasus Federal University
Russian Federation


Maria Kolokolnikova
North Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Алехина С. В. Поддержка учителя в инклюзивном образовании // Современная зарубежная психология. 2014. № 3. С. 5-15.

2. Анисимов А. И. Социально-психологические критерии оценки социального здоровья учителей: автореф. дис.. канд. психол. наук [РГПУ им. А. И. Герцена]. СПб., 2011. 24 с.

3. Дунаевская Э. Б. Психологические основания профессионального развития учителей коррекционных классов общеобразовательных школ // Психология образования в XXI веке: теория и практика. Волгоград: Перемена, 2011.

4. Кулагина Е. В. Образование детей с ограниченными возможностями здоровья. Опыт коррекционных и интеграционных школ // Социологические исследования. 2009. № 2. С. 107-116.

5. Малофеев Н. Н. Похвальное слово инклюзии, или Речь в защиту самого себя // Проблемы современного образования. 2011. № 6. С. 44-54.


Review

For citations:


Borozinets N., Kolokolnikova M. THE PERCEPTION OF THE PSYCHOLOGICAL BARRIERS BY TEACHERS IN THE INCLUSIVE EDUCATIONAL PROCESS. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2016;(6):169-174. (In Russ.)

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)