Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

TRAINING OF SPECIALISTS IN THE DIRECTION OF ^PSYCHOLOGY PERFORMANCE MANAGEMENT»: SPECIFIC, PROBLEMS, CHALLENGES

Abstract

This article discusses the features of the training of specialists in the direction of37.05.02 - Psychology of performance in the current political, social and economic conditions, taking into account the competence-based approach to the implementation of educational programs. A theoretical analysis of the constructs of «competence» and «competency» and their refraction in the educational-methodical maintenance of disciplines and practices. It presents the specifics ofpreparation of experts on the psychology ofperformance management in the North Caucasus Federal University and associated with it challenges and problem areas.

About the Authors

Irina Belasheva
North Caucasus Federal University
Russian Federation


Marine Yesayan
North Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Зимняя И. А. Компетентностный подход. Каково его место в системе современных подходов к проблемам образования? (теоретико-методологический подход) // Высшее образование сегодня. 2006. № 8. С. 21-26.

2. Методические указания по выполнению лабораторных занятий по дисциплине «Общая психология» [Электронный ресурс]. URL: http://www.ncfu.ru/index.php?do=static&page=md-370502

3. О морально-психологическом обеспечении оперативно-служебной деятельности органов внутренних дел Российской Федерации: Приказ МВД Российской Федерации № 80 от 11.02.10 г.

4. Профессионально-специализированные компетенции [Электронный ресурс]. URL: http://www.psyoffice. rW6-1005-profesionalno-specializirovanye-kompetenci.htm

5. Росновская Л. В. Теоретико-методологические концепты компетентностного подхода в профессиональном образовании // Теория и практика общественного развития. 2012. № 5.

6. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по специальности 37.05.02 Психология служебной деятельности, утвержденный приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 17 января 2011 г. № 67.

7. Шишов С. Е. Понятие компетенции в контексте качества образования // Стандарты и мониторинг в образовании / Московский психолого-социальный университет. 1999. № 2. С. 30-34.


Review

For citations:


Belasheva I., Yesayan M. TRAINING OF SPECIALISTS IN THE DIRECTION OF ^PSYCHOLOGY PERFORMANCE MANAGEMENT»: SPECIFIC, PROBLEMS, CHALLENGES. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2016;(6):162-168. (In Russ.)

Views: 62


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)