Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE DIDACTIC POTENTIAL VARIABLE AND INFURIATING DISCIPLINES IN VOCATIONAL AND LEGAL TRAINING OF FUTURE MASTERS OF SOCIAL WORK

Abstract

The article reveals the relationship of variability and invariative training, the role of variability and infuriating disciplines in the formation of General cultural, General professional and professional competencies, defines the structure and content of the variable education, its pedagogical potential, discusses the specifics of professional legal variable of training masters of social work.

About the Authors

Anna Konygina
North Caucasus Federal University
Russian Federation


Margarita Konygina
North Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Бубела О. В. Психолого-педагогический потенциал гуманитарных дисциплин в социально-экологической подготовке учителя начальных классов // Педагогическое мастерство: материалы Междунар. науч. конф. (г. Москва, апрель 2012 г.). М.: Буки-Веди, 2012. С. 247-250.

2. Вьюнова Н. И. Инвариантное и вариативное в исследовании проблем // Вестник ВГУ Серия Гуманитарные науки. 2003. № 1.

3. Коныгина А. В. Актуализация и содержание правовой подготовки магистрантов, обучающихся по направлению подготовки 39.04.02 (040400.68) - Социальная работа // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2015. № 2 (47). С. 211-215.

4. Коныгина А. В. Нормативно-правовая основа социально-помогающей деятельности в современный период развития российского общества // Современная наука и образование: опыт и перспективы гуманизации в условиях российского общества: материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием (памяти профессора Е. Н. Шиянова) / под ред. С. Е. Шиянова, Т. Ф. Масловой. М.; Ставрополь: НОУ ВПО СКСИ, 2013. С. 180-185.

5. Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования по направлению подготовки 39.04.02 - Социальная работа (уровень магистратуры): Приказ Минобрнау-ки России от 08.04.2015 № 369 // Информационно-правовой портал «КонсультантПлюс». URL: https:// www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_179304/

6. Щукин Ю. В., Суворова Г. Н., Тулаева О. Н. Вариативные дисциплины как способ профилизации обучения студентов в медицинском вузе // Современные проблемы науки и образования. 2015. № 4. URL: http:// www.science-education.ru/ru/article/view?id=21329 (дата обращения: 14.05.2016).


Review

For citations:


Konygina A., Konygina M. A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE DIDACTIC POTENTIAL VARIABLE AND INFURIATING DISCIPLINES IN VOCATIONAL AND LEGAL TRAINING OF FUTURE MASTERS OF SOCIAL WORK. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2016;(4):190-195. (In Russ.)

Views: 58


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)