Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

MOTIVATION OF EDUCATIONAL ACTIVITY OF ADULT LEARNERS AS ONE OF THE URGENT PROBLEMS OF ADDITIONAL PROFESSIONAL EDUCATION

Abstract

In the present article we discuss the relevance of the role of motivation of educational activity of adult learners as an important indicator of the efficiency of the additional professional education system. We believe that increase the productivity of learning is possible through the formation of interest and motivation of students to educational activity. We assumed that the professional development of the student, his successful adaptation of the profession and the development of professional competence is largely determined by motivation of the student to the educational and labor activities.

About the Author

Angela Kobleva
Stavropol state pedagogical Institute
Russian Federation


References

1. Вершловский С. Г. Система образования взрослых как объект прогнозирования // Проблемы непрерывного образования: педагогические кадры. 1997. № 9. С. 11-15.

2. Головаха Е. И. Жизненная перспектива и профессиональное самоопределение молодежи. Киев: Наукова думка, 1988. 142 с.

3. Громкова М. Т. Андрагогика: теория и практика образования взрослых: учеб. пособие для системы доп. проф. образования. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2005. 495 с.

4. Змеев С. И. Технология обучения взрослых: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М.: Академия, 2002. 128 с.

5. Коблева А. Л., Морозова Т. П. Андрагогический подход к формированию мотивации профессионально-педагогической деятельности педагогов // Фундаментальные исследования. 2013. № 1. Ч. 6. С. 116-119.

6. Коблева А. Л. Характеристика структур интегральной индивидуальности студентов с различной мотивацией выбора высшего профессионального образования: дис.. канд. психол. наук: 19.00.07. Пятигорск, 2005. 142 с.

7. Кузина Н. Н., Монина Г. Б., Павлова О. В. Особенности деятельности андрагога: компетентностный подход // Мир науки, культуры, образования. 2014. № 4(47). С. 149-152.

8. Кулюткин Ю. Н. Психология обучения взрослых. М.: Просвещение, 1985. 128 с.

9. Соколовская Е. А. Образование взрослых и социальная работа: социально-андрагогическое взаимодействие // Социальный работник как андрагог. СПб., 2001. С. 7-20.


Review

For citations:


Kobleva A. MOTIVATION OF EDUCATIONAL ACTIVITY OF ADULT LEARNERS AS ONE OF THE URGENT PROBLEMS OF ADDITIONAL PROFESSIONAL EDUCATION. Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2016;(4):186-190. (In Russ.)

Views: 78


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)