Preview

Newsletter of North-Caucasus Federal University

Advanced search

CYBERSCHOOL: MYTH OR REALITY?

Abstract

This article is devoted to the particular qualities of cyberschool as one of the components of the virtual educational space (VES). The investigation deals with such problems as the origin of the term «cyberschool» and its advantages. Particular emphasis has been placed on organization of educational process at cyberschool and characteristics of VES. This article has evidences that cyberschool is able to improve the eficiency of the educational process.

About the Authors

Olga Masyukova
North Caucasus Federal Univercity
Russian Federation


Natalia Moskovskaya
North Caucasus Federal Univercity
Russian Federation


References

1. Вайндорф-Сысоева М. Е. Виртуальная образовательная среда: категории, характеристики, схемы, таблицы, глоссарий: учебное пособие. М.: МГОУ, 2010. 102 с.

2. Полат Е. С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров. М.: Академия, 2001. 272 с.

3. Роберт И. В. Современные информационные технологии в образовании: дидактические проблемы; перспективы использования. М.: ИИО РАО, 2010. 140 с.

4. Уваров А. Ю. Открытая учебная архитектура [Электронный ресурс] // Интернет-журнал «Эйдос». 2008. URL: http://www.eidos.ru/journal/1999/0330- 08.htm. - 13.03.2016.

5. Холодова Г. Б. Виртуальная образовательная среда - миф или реальность? // Проблемы и перспективы развития образования: материалы Междунар. науч. конф. Пермь: Меркурий, 2011. С. 198-199.

6. CALL: A resource book for teachers [Электронный ресурс]. 2014. URL: http://web.warwick.ac.uk/CELTE/tr/ ovCALL/taseapCALL.pdf. - 15.03.2016.

7. Dillenbourg P. Virtual Learning Environments [Электронный ресурс] University of Geneva. 2000. URL: http:// tecfa.unige.ch/tecfa/publicat/dil-papers-2/Dil.7.5.18.pdf. 15.03.2016.


Review

For citations:


Masyukova O., Moskovskaya N. CYBERSCHOOL: MYTH OR REALITY? Newsletter of North-Caucasus Federal University. 2016;(3):170-173. (In Russ.)

Views: 80


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-907X (Print)